Réžia: Jonathan Liebesman
Scenár: Josh Appelbaum, André Nemec, Evan Daugherty, Peter Laird, Kevin Eastman
Kamera: Lula Carvalho
Strih: Joel Negron, Glen Scantlebury
Hudba: Brian Tyler
Hrajú: Megan Fox, Will Arnett, William Fichtner, Alan Ritchson, Noel Fisher, Pete Ploszek, Johnny Knoxville, Jeremy Howard, Danny Woodburn, Tony Shalhoub, Tohoru Masamune, Whoopi Goldberg a ďalší

Zašlú slávu absolútnemu fenoménu deväťdesiatych rokov sa pokúsil navrátiť hollywoodsky kráľ blokbasterov Michael Bay, ktorému rovnaký zámer vyšiel už s Transformermi. Pre vyťaženosť so štvrtým robotím dielom sa však uspokojil s úlohou producentského dozoru. Post režiséra obsadil rodák z afrického Johannesburgu, filmový rutinér Jonathan Liebesman. Po vlažnom prijatí jeho Hnevu titanov (Wrath of the Titans, 2012) si korytnačkami konečne pripísal na konto komerčný hit. Úspech však s kvalitou nemá príliš spoločného.

Nie že by znovu oživené mladé ninja korytnačky bola totálna katastrofa, to nie, ale ostali akosi verné svojej pôvodnej cieľovej skupine, a síce detskému divákovi. Je to do určitej miery škoda, pretože na aktuálny film sa hrnú práve deti deväťdesiatych rokov, ktoré dnes majú vek okolo tridsiatky. Dospelý divák neprehliadne naivitu diabolského plánu klanu Stopa či nahlúple dialógy vypúšťané z úst krásnej bábiky Megan Fox či jej šéfky Whoopi Goldberg.

Hoci ide o jednoduchšiu dejovú zápletku, príbeh odsýpa svižným tempom, hrdinovia trúsia zábavné hlášky a pozerá sa na to všetko akčné besnenie celkom bez ujmy. Hádam nikto nečakal nového Občana Kanea. Silnou stránkou sú samozrejme hlavní CGI protagonisti, ktorí dostali doteraz nevídanú podobu. Vládnu oveľa väčšou silou, na akú sme u nich boli zvyknutí, proporčne sú oveľa väčší a zásadnou zmenou prešiel najmä vzhľad verný ich charakterom. Leonardo je rozvážny vodca, Raphael je uštipačný bojovník s najväčšími bicepsami, Donatello je technický typ s množstvom pomocných nástrojov a nakoniec Michelangelo ako najmenší brat, ktorý večne niečo vymýšľa a stará sa im o zábavu.

Nedostatkom je prekrútený zrod potkanieho majstra Splintera, ktorý bol pôvodne človekom, ovládajúcim bojové umenie ninjutsu a náhodnou mutáciou sa z neho stal hlodavec. V novom spracovaní ide o laboratórnu myš, ktorá sa bojové umenie naučí samostatne z príručky nájdenej v kanále. Týmto pokrútením jeho pôvodu úplne zaniká rivalita s dávnym japonským súperom Shrederom, z ktorého sa vo filme stal akýsi robotický ninja samuraj. Michael Bay a jeho záľuba v robotoch sa nezaprie.

Kastingoví agenti mali šťastnú ruku pri obsadzovaní Aprilinho kolegu, reportéra Vernona v podaní Willa Arnetta, ktorý sa postará o zábavu či diabolského Williama Fichtnera, ktorý by si zaslúžil väčší priestor. Podľa trailerov sa chybne zdalo, že Fichtner stvárni hlavného záporáka Shreddera. Dostal však part jeho vedeckého prisluhovača Erica Sachsa. Legendárnu April O´Neillovú, vysnené dievča nejedného dospievajúceho chlapca, stvárnila za herecký výkon večne pranierovaná Megan Fox. Mne osobne jej herectvo neprekáža. Čo jej vytýkať, ak hrá sexbombu z komixových políčok?

Z celého diela je cítiť určitá stávka na istotu, dej neprináša nič prekvapivé, drží sa príbehov z komiksových predlôh. Akčné sekvencie pomerne šlapú, obzvlášť vydarený je snežný útok a najmä akčné finále na streche mrakodrapu. Palec hore choreografovi konečného súboja korytnačiek so Shredderom. Tvorcovia v príbehu nešli do žiadnych experimentov, stavili na rokmi osvedčené prvky. V konečnom dôsledku urobili dobre, nakoľko sa toto oživenie fenoménu stalo kasovým trhákom a už teraz je jasné, že do dvoch rokov tu máme pokračovanie. Potenciál na kvalitatívny rast chystanej série tu je. Možno sa konečne dočkáme hovoriaceho mozgu Kranga a jeho klasického útočiska, technodrómu. Korytnačí booom ako v deväťdesiatych rokoch už určite nepríde, no ako nostalgické obhliadnutie za detstvom film účel splnil.

TOPlist