Réžia: Nima Nourizadeh
Hrajú: Nichole Bloom, Martin Klebba, Alexis Knapp, Jimmy Kimmel, Kirby Bliss Blanton
Premiéra: 19.04.2012
Krajina: USA
Žáner: Komédia

Feelingmovies.sk

Väčšina z nás si prešla obdobím prechodu do dospelosti. Je to jeden deň medzi sedemnástym a osemnástym vekom života. Väčšina robila žúrku, poprípade chatu, kde bolo neúrekom alkoholu a jedla. Často sa objavili i orgie, ale to bolo len tak… nik nevidí, nik nepočuje, nezabudni sa nadýchnuť. Ale len pár výnimočných ľudí zažilo oslavu, ktorú im pripravili ich kamaráti. A na takú sa nikdy nezabúda. Hlavne ak za to máte na krku nielen štátnu bezpečnosť.

Trochu zmenená synopsia písania, keďže ide o celkovo zvláštny film. Je to z hľadiska žánrovosti aj spôsobu natáčania. Pre priblíženie ide o typ točenia, ktorý sa dostal a total ovládol moderný horor. Pomaly a isto začal ovládať aj oblasť humoru. Nie je to zlé. Aj keď to trochu pripomína zábery z house akcií. Kamera je v tomto prípade chápaná ako jedinec, ktorý vníma danú situáciu a zachytáva okolitý dej. Zo začiatku to celkom pekne funguje, no následne sa režisér Nima Nourizadeh dostáva do úzkych a je nutná ďalšia kamera. Ak by to udržal len v rovine záberov „home office“ mohlo by to zanechať celkom iný, moderný podtón. Takto sa žiaľ odrovnáva do role zavádzača. Námet príbehu je ozaj jednoduchý a nie je ničím jedinečný. Videli sme to už v mnohých filmoch, ktoré striktne ostali pri „classical camera“. Tieto filmy si dokonca udržali hodnotovosť, a posledný z „teen“ filmov Prci, prci prcičky 5 dokonca predbehol očakávania. Film Projekt X nepredbehol očakávania, ale zaujal svojím britsko-iránskym suchým humorom v americkom prostredí bláznovstva. Navzdory primitívnym spôsobom zábavy aj tu nakoniec vyhráva dobro nad zlom, čo je proti pravidlám prirodzenosti, za to necháva akú-takú nádej mladému jedincovi, že aj v prípade vypálenia polovice mesta bude len pokarhaný svojím otcom, možno aj políciou, a že všetko pôjde v starých koľajach. Ale aj tak je to nemožné a práve na nemožnostiach film stráca. Aj keď práve tie nemožnosti „éčkovému“ režisérovi donesú aspoň nejaké pekné peniažky.

Thomas (Thomas Mann) je oslávencom a jeho dvaja kamaráti Costa (Oliver Cooper) a JB (Jonathan Daniel Brown) majú pre neho pripravený narodeninový darček. Oslava bude počas neprítomnosti Thomasových rodičov na jeho záhrade. Celú akciu zachytáva homosexuál Dax (Dax Flame), ktorý žije sám (dôvod sa dozviete vo filme). Otec (Peter Mackenzie) verí svojmu synovi, že dom bude v absolútnom poriadku, keďže ho pokladá za „losera“, ktorý ma kamarátov len zo „šachového spolku“. Tak sa akcia môže začať. Costa oznámi informáciu o akcii na internete, čo ma za následok účasť 1500 mladých študentov. Akcia, drogy, alkohol, hudba, to všetko rozprúdi v mladom jedincovi krv. A susedovi tiež. Že sa na takúto akciu nikdy nezabudne, tomu treba veriť.

TOPlist